Ditt kaffe är inte mitt problem

jonathan-pielmayer-61902Foto: Jonathan Pielmayer

Detta inlägget är tillägnat er, era skitnödiga kaffehetsare.

Varenda dag stöter jag på någon som inte förstår hur jag kan leva utan kaffe. Frågor som “Dricker du INTE kaffe?”, “Hur kan du jobba UTAN att dricka kaffe?!” och “HUR kan du gå upp klockan fyra på morgonen och INTE behöva kaffe för att vakna?” ställs ofta. Oftast får jag dock frågan “Varför?!”. Dessa kaffehetsare ser oftast förskräckta ut. Det är som om hela deras värld rasar samman av bara tanken på att inte dricka kaffe. När jag sedan förklarar varför jag inte dricker denna dryck börjar dem protestera och nästan hysteriskt försöka få mig att övergå till deras “kaffekult”. Dem vägrar helt enkelt ta in att det finns folk som inte vill dricka kaffe och då kvittar det om ens anledning är exempelvis att ens förälder/släkting dog av kaffe. “Kaffe är livets dryck fattar du väl?! Gör som jag säger och drick!”. Haha, nej, det är det inte och jag tänker inte dricka skiten. Glöm det.

Gud nåde den som inte gör kaffe på morgonen åt sina kollegor. Herregud. Skrik, skrän och “DEN SOM ÄR FÖRST SKA GÖRA KAFFE!”. Nej, det ska den inte. Det ingår inte, i alla fall inte i mitt jobb, att passa upp på andras beroende. Det får ni koffeinälskare (lets face it, det borde stå koffeinBEROENDE) stå för själva. Jag tänker inte, ska inte och bör inte bidra till erat beroende. Det är en ståndpunkt jag har vad gäller av alla typer av beroende, kvittar vad för något ni är beroende av. Vill ni att någon gör det så gå då till ett café där det är folks jobb att passa upp på erat beroende. I mitt jobb ingår det INTE att göra kaffe åt kollegor som inte ens är på plats när jag är där. Vill någon ha kaffe så får dem banne mig göra det själva ELLER fylla på kaffebryggaren kvällen innan och lämna en lapp där dem BER mig (jävligt snällt må jag tillägga) att sätta på bryggaren på morgonen ELLER ta med sig kaffe hemifrån ELLER lida tills kaffet är klart. För att vara helt jävla ärlig, det står ingenstans i mitt jobbkontrakt att jag ska brygga kaffe åt kollegor. Vuxna (hoppas jag) kollegor, om jag får tillägga. Jag dricker inte kaffe, därmed tänker jag inte göra något kaffe. Jag har gjort min ståndpunkt tydlig och klar, lik förbannat får jag skit slängd på mig för att erat älskade jävla kaffe inte är gjort. Fixa kaffet själv om det är så viktigt för er. Ja, jag skiter fullständigt i dem sociala “reglerna” som råder i samhället. Jag är bussförare, inte någon servitör på ett café. Punkt slut.

Och nu kommer alla intoleranta kaffeberoende att flyga i taket. Guess what? Jag bryr mig inte. Fixa ditt eget kaffe själv, latmask.

spnzachariabarGif: Supernatural, säsong 5, episod 18 (SPN Wiki)

Är det någon som känner sig kränkt över det faktum att någon ens vågar gå mot strömmen, att någon ens vågar säga ifrån, att någon överhuvudtaget vågar tänka tanken på att vägra, ELLER om du som kaffeberoende känner dig allmänt skitnödig och känner att du måste spotta ur dig hur jävla mycket av ett svin jag är enligt dig som inte gör kaffe åt någon, titta på videon och lyssna på texten så kanske du förstår att jag inte bryr mig om ditt jävla kaffe. Vi ses! ♥

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

 

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)