Gott & Blandat

matheus-ferrero-165740Foto: Matheus Ferrero

Det är fredag. Igen.

Jag har haft fullt upp. Mest med jobbet. Hit och dit och överallt. Den senaste veckan har jag bara fått stå ut med krånglande bussar, bankkortsläsare etc. Inget har velat funka som det ska. Men nu är det fredag och jag har helgen fri från jobb. Det ska dock springas på stan imorgon och på söndag är det planerat en röjar-dag i en kompis trädgård.

Sist jag skrev skulle jag på äventyr i stan på lördagen. Well, jag och kompisar drog till en tatuerarsalong där två av oss gjorde varsin tatuering. Min blev dock inte helt klar. Delvis blev tatuerarlärlingen inte helt nöjd och delvis för att vi båda behövde äta något så vi bokade in en ny tid två veckor senare. Torsdagen den 23 mars blev det återbesök för min del och nytt besök för min bästa kompis som inte fick någon tatuering gjord gången innan. Jag kom därifrån med en färdig tatuering och min bästa kompis kom därifrån med sin första tatuering.

IMG_20170324_141614Tatuering gjord av Poul på Tattoo War i Kalmar.

Det är fantastiskt hur stor skillnaden är mellan hur jag betedde mig första gången på tatuerarsalongen och hur jag betedde mig den andra gången. Båda gångerna var jag jävligt trött på grund av att jag hade jobbat dagen innan, men första gången satt jag bara i stolen och glodde upp i taket utan att ens prata. Andra gången så kunde jag prata obehindrat och dessutom låta en främling titta på min tatuering utan att få ångest efteråt. Det är så jävla stort steg framåt, det är knappt jag känner igen mig själv.

IMG_20170331_184731_363Kung Tusensköna kom tidigt i år!

Den senaste tidens varma väder har inneburit att jag 1) nästan fått värmeslag, 2) gått ut med katterna innan dem rivit huset och 3) inte behövt ha värmen på i bussen när jag kört (pensionärskuvöser värmer upp sig själva). Gordon har legat nöjd ute i gräset och njutit av solen medan Stephen har suttit i skuggan med mig. Oftast i min skugga dock då jag suttit mest ute i gräset med kameran i högsta hugg. Skuggan är bäst enligt honom, speciellt när jag sitter ner. Det beror nog på det som hände för några år sedan (länk till inlägget). Så länge jag sitter ner är Stephen nöjd, glad och nyfiken. Visar jag däremot tecken på att något inte är okey då springer han in på altanen och gömmer sig.

DSC_0347Mina skisser blir bättre!

Jag älskar att rita, men det har inte blivit mycket av det på senaste tiden. Det blev en del skisser dagarna innan tatueringen skulle göras, bland annat den på bilden. Det kommer nog inte som en chock för någon att jag älskar vargar (i alla fall inte om ni känner mig eller läst bloggen ett tag). Jag vill rita så jävla många saker, men det här med att börja göra något är svårt. Det är en del av ADHD-problematiken. Man har svårt att påbörja, och även avsluta, saker. Jag kan ha femtioelva olika idéer om vad jag vill göra, men jag kommer kanske bara påbörja två-tre stycken medan dem andra sakerna faller till golvet och blir liggande där i en utspridd hög.

Klockan är nu 20:25. Det är fredag. Jag ska äta chips och se på någon serie, eventuellt spela något spel. Vi hörs!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)