Hemtentan klar

Ja, nu är hemtentan ÄNTLIGEN klar och inskickad. Hoppas den duger åt fröken. Håll tummarna!
Nu på tisdag drar arkeologi 1 till Skåne för att bland annat krypa i en bronsåldersgrav (förhoppningsvis), titta på fler gravar och sova på vandrarhem i Malmös centrum. Sen drar vi till Trelleborg och Simrishamn för att titta på *trumvirvel* fler gravar! Det är faktiskt ganska intressant.
Nästa helg är det dessutom Skördefest här på Öland. Själv kommer jag sitta i parken i Mörbylånga och sälja tavlor. Så… Kom och köp! Det kommer bli en helg fullspäckad med mat, konst, mer mat och lite loppis. Kom och titta om ni har vägarna förbi. Loppisen i parken startar vid 14.00 och håller på till 21.00 så kom, kom, kom!
Nu tänker jag sätta mej ner och se om jag lyckas rita av den här: http://varldenshistoria.se/vetenskap/kranium-fraan-georgien-avlivar-manniskans-forfader
Hittade länken idag när jag satt och gjorde sista delen på hemtentan. Min kreativa sida vill rita av och “förmänskliga” skallen. Alltså rita dit muskler, ögon, näsa, mun etc. Bara för att se om det blir som jag tror att denna hominid har sett ut.
Nu ska denna varg ta helg! Får blir WoW och pepsi ikväll tror jag. Vi ses!
95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)