Hemtenta och antologi

Hemtenta i arkeologi. Herregud, vad har jag gett mej in på?

Sitter just nu med en hemtenta som känns enkel när jag tittar på pappret med frågorna, men när jag sätter mej för att skriva står allt still. Ingen av den information jag har läst och hört vill inte komma ner på pappret. Den info som finns i böckerna och på dom hemsidor jag letat upp vill inte heller bli omvandlad till information i hemtentan.

Fast 2 timmar med intensivt skrivande på just hemtentan gör nog att det blir svårt att fortsätta. Jag får nog ta en paus ett tag innan jag fortsätter. Bara jag inte tar en får lång paus då hemtentan ska in senast på måndag. Känner lite lätt panik över att inte ha mer tid än så. Aja, det fixar sej.

Antologi? Sa nån antologi?

Jupp, jag gjorde. Min novell blev medtagen i Aritons Förlags nya antologi “Över en fika”. Bland alla 32 bidragen blev min novell antagen. Jag kan knappt tro det. På torsdagsmorgonen när jag vaknade hade jag fått mail från Petra på Ariton förlag. Den senaste tiden har det mesta varit negativt så jag förberedde mej på att det skulle vara detsamma även den här gången. Sen när jag läste mailet kunde jag knappt tro det.

“Över 150 bidrag har vi fått till novellsamlingen ”Över en fika”. Det har varit en mycket svår process att välja ut omkring 30 berättelser bland alla dessa välskrivna, spännande och engagerande bidrag. Jag är glad att meddela att du är en av de utvalda.”

Dom raderna gjorde min dag. Jag gick, och går än, med lättare steg än tidigare. Fy fan vad kul!

Nu är som sagt 32 bidrag med i den slutliga antologin. Dom som inte kom med i den fysiska upplagan ska få vara med i en digital upplaga med sina noveller i. Det var tydligen svårt för juryn att inte ge ut alla noveller. På det här sättet får alla en möjlighet att nå ut med sina noveller.

Själv kan jag knappt tro det. Seriöst? Jag kom med? Drömmer jag? I så fall, väck mej inte!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

1 kommentar:

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)