Djurens parti? Pfft

Jag har inte skrivit här på ett tag, och det har sina orsaker. Bland annat har komvux och Camp NaNo kommit i vägen för mej. Det jag tänker ta upp nu berör en vän till mej samt dom som tänkt rösta på “Djurens parti”.

Nicole skrev en fråga (där hon frågade om Lili och Sussi representerade “dp” i riksdagen) på “Djurens parti”s fb sida. Inlägget togs bort och Nicole blockades utan att få nån som helst förklaring till detta. Ett blogginlägg, med uppdateringar, skrev hon här: http://14641kottebo.wordpress.com/2014/05/15/hur-seriosa-ar-egentligen-djurens-parti-uppdaterad/

Det framgår TYDLIGT av dumparna i Nicoles blogg, och som jag fått ta del av, att bakom kulisserna är inte allt som det ska vara. När man vet, och vi vet både Nicole och jag genom en anonym källa, att dumheter som trakasserier med mera pågår: hur kan man då rösta på ett sånt “parti”? För det första, bryr man sej om djur och vill ha SERIÖSA representanter för deras rättigheter så röstar man inte på ett så kallat “parti” som detta. För det andra: Ja, jag använder citattecken. Ett “parti” som detta förtjänar inte statusen som kommer med ordet parti.

Jag skrev själv sen på “dp”s fb sida, efter att ha fått reda på detta via Nicole, och ställde samma fråga i ett eget inlägg. I hela 23 minuter fick det ligga kvar innan det togs bort och jag blev blockad. Känns ju JÄTTEseriöst av ett “parti” att blocka eventuella väljare bara för att dom inte vill svara på frågor. En skärmdump på mitt inlägg:

Inlägget innan det togs bort av dp

Som sagt, hela 23 minuter fick det ligga uppe innan det togs bort och jag blev blockerad. Fick ingen förklaring alls. Jag är i dagsläget fortfarande blockad. Tydligen kan inte ett “parti” svara på en så simpel fråga som vem som representerar dom i riksdagen. Inte heller kan dom ta en seriös diskussion

I ett blogginlägg som en av “dp”s anhängare skrev den 20 maj (dvs igår och som finns här: http://djurensparti.blogspot.se/2014/05/hej-nicole-lofjorden.html?m=0) visas en förvrängd syn upp på vad som har hänt, allt enligt “dp”. Och snälla “dp”, om ni ska skriva kilometerlånga inlägg dela in det i stycken. Det går i dagsläget inte att läsa erat inlägg utan att ta en paus och gnida ögonen ur sej innan man kan fortsätta läsa. Har ni överhuvudtaget varit med på svenskalektionerna i skolan?

Som svar på erat inlägg till Nicole: För det första, läs Nicoles blogginlägg ordentligt utan att anta massa saker som hon INTE har skrivit.

För det andra, varför envisas ni med att förneka att folk blir blockerade? Och varför påstår ni att “ni släpper in dom som hoppat av i affekt” när det hålls på med trakasserier, mobbning och uteslutning mot dom som inte håller med er? Kan ni svara på dessa frågor face to face (eller blog to blog) utan att ljuga er blå i ansiktet?

För det tredje, och det här är ingen fråga: Länka till den ni svarar! Eller vill ni inte att era väljare och/eller anhängare ska få se vad som egentligen pågår? (okey, det kom en följd fråga men whatever).

Jag trodde i min enfald, och säkert många med mej, att ni var ett parti man kunde rösta på och hoppas på att djuren kunde få det bra. Men det är tydligt att ni inte vill ha väljare och dom få ni har slickar era rövar och sparkar på dom som redan ligger. Vill man ha väljare så ska man inte hålla på med sd fasoner. Oh ja, jag drog in dom här också. Så som ni beter er, med andra ord visar upp en sida utåt men en annan mot dom i partiet, så blir ni tyvärr stämplade som sådana. Det och troll för ni verkar inte seriösa för fem öre. Om man vill hjälpa djuren borde man tänka på hur man beter sej gentemot människor, för det är där det börjar. Väljare vill ha ett vänligt face och ett bemötande som gör att man känner sej respekterad, men det har ni totalt misslyckats med.

Och ja, den som känner sej såååå sårad och bestört över detta får mer än gärna kommentera, men räkna inte med att ni får nån förståelse från min sida. Om ni kommer med undanflykter och bortförklaringar med att “men så är det inom partier”. Pfft dream on and grow the fuck up. Vuxna människor ska kunna ta en diskussion utan att det slutar med att en eller båda parter slänger sej med saker som är olagliga!

Därmed är detta inlägget slut. Punkt.

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

7 kommentarer:

  1. Har läst inlägget du hänvisar till och kan bara säga att börjar man med att höja DP;s politiska motståndare till skyarna då är liksom saken klar, man har förlorat halva sin trovärdighet redan där. Sedan förstår jag inte varför det var så viktigt att få svar om Lili och Sussie, och varför att svar uteblev på detta skulle vara en hint om var DP står i djurrättsfrågor. Står inte heller om det var en officiell partirepresentant eller ett privat konto. På sina privata har nämligen alla politiker sitt privatliv och måste inte godkänna något eller adda vänner på löpanden band. Sedan läser jag om att man "stulit" iden från Nederländerna, och det stämmer inte. Däremot finns ett ideologiskt systerparti som visade vägen Partij voor de Dieren. Svenska DP finns även med i http://www.euroanimal7.org/ så det handlar om europeiskt samarbete och inte om stöld.
    Personligen så tillhör jag inte partiledningen och har därmed ingen kommentar till deras påstått tvivelaktga arbetsmetodik, kan bara säga att i min lokala avdelning och i mitt arbetsfält rörande specifika frågor har jag alltid blivit korrekt bemött och aldrig censurerad. Att det förekommit missnöje med en av partilderna Jonas Paulsson står helt klart, men däremot är omständighetern fortfarande oklara då hans interna kritiker inte heller är direkt meddelsamma om vad som är grunden till problemet. Sagt oss emellan ;)
    Att JP är väldigt principfast och står fast vid partiets manifest kan ju ligga honom lite till last, men å andra sidan, vilken partiledare är INTE det? Det är ju så att är man inte nöjd med ett politiskt partis program så finns det väl andra att välja på MP t ex.

    SvaraRadera
  2. Angående Bibi Norris som jag har erfarenhet av personligen kan jag bara säga att jag har inget emot hennes seriösa arbetssätt. Att ställa detta emot ett inlägg som jag inte känner igen från någon DP-sida övht och inte är källhänvisning utlagd, det kan vi bara glömma bort som inget att beakta, va?
    Och till alla blivande och nuvarande politiker: Vägen till framgång går inte genom att försöka sätta krokben för andra, i brist på folklig majoritet.

    SvaraRadera
  3. Ser att den anonyma offerkoftan har åkt på. Var står det att jag höjer motståndarna till skyarna? Och att jag anklagar "djurens parti" för stöld? Kan du påvisa var nånstans i texten att jag gör det och inte slänga fram det du hittat på i huvudet att jag skrivit?

    Det viktiga är inte att få svar på frågan längre, utan varför dom konsekvent tar bort inlägg utan att tala om varför dom tas bort och varför dom BLOCKERAR dom som ställer frågorna som tas bort. Denna fråga, med flera, skrevs på "djurens partis" fb sida, vilket det står i inlägget som jag antar att du inte läste helt med tanke på hur att du skriver om saker som inte står med alls.

    Sätta krokben? Det här handlar inte om det, utan om att folk ska kunna få öppna munnen och ställa frågor utan att bli censurerade. Vi bor i en DEMOKRATI, inte en diktatur. Men det verkar ju som att "dp" anser det.

    Tyvärr vinner dina kommentarer inget gehör här. Är fortfarande blockerad på "dps" fb sida (hoppas du ser att jag skrivit det två gånger nu) och har fortfarande inte fått en förklaring till varför jag blivit blockad för en simpel fråga. Och ja, "dp" är och kommer förbli trollstämplad som "parti" så länge dom håller på med dessa fasoner. Punkt.

    SvaraRadera
  4. Du hänvisade till Nicoles blogginlägg och det är det som fått det bemötande du krävde. Skulle bara ge detta klargörande innan jag ger mig av utan att slösa bort min tid på en uppenbar energitjuv.
    Gomiddag.

    SvaraRadera
  5. Den enda energitjuv jag ser här omkring är folk (du, kära anonym) som slänger på sej offerkoftan och skriver utan att läsa ordentligt. Men visst göm du dej. Hej då, energitjuv! :)

    SvaraRadera
  6. Jonas Paulsson, Johanna Parikka Altenstedt och Bibi Norris är admin på ALLA Djurens partiers fb grupper dv ALLA grupper där medlemmar skriver sina inlägg och debatterar samt på partiets egen fb FAN-sida. Jonas Paulsson, Johanna Parikka Altenstedt och Bibi Norris (som är JP och JPA rövslickare utan egen tankeförmåga) går in och tar bort inlägg, censurerar och blockar medlemmar som inte har samma åsikter som dom själva eller som är kritiska till Jonas Paulsson eller Johanna Parikka Altenstedt. Dessa två personer är DPs grundare och folk tror därför att dom vill djuren och partiets bästa. Större missbedömning finns inte då deras mening med Djurens parti starkt kan ifrågasättas (personliga agendor). Partiet liknas mer en sekt där en liten grupp styr och ställer, och ger ris och ros, beroende på vad som sägs eller görs av medlemmarna, och med en tafatt styrelse som inte har förmågan att styra upp partiet och kasta ut de två som verkligen är partiets stora hot, nämligen Jonas Paulsson och Johanna Parikka Altenstedt. Dessa två personer har spelat ut sin roll i partiet och borde, med bakgrund av deras galenskaper, uteslutas helt från partiet, Tyvärr har dessa två personer redan hunnit infekterat DP så till den milda grad att personer som har tidigare erfarenhet av hur ett politisk parti och förening skall arbeta, genom demokrati och medlemmar, börjat lämna partiet.Tyvärr, får man väl säga, har DP haft oturen att från början, råkat på dessa två underliga figurer som en dag fick snilleblixten att starta Djurens parti och som tyvärr också kommer att stå för partiets grav om inget snabbt görs.

    Här vilar DP tillsammans med JP, JPA, BN ....och bihang.

    SvaraRadera
  7. Hej Vargen!

    Antar att allt detta måste verka aningen förvirrande för dig. Men du har antagligen helt ovetande stuckit händerna i ett riktigt bålgetingbo.
    Johanna Parikka Altenstedt sitter liksom fast med knäppgöken Jonas Paulsson som partiledare. Hon vet om problemen men har inte några möjligheter att åtgärda dem då hon inte har någon reell makt över partiet. Stackaren litade på fel person, och nu försöker hon desperat täcka upp för allt knas han hittar på med hjälp av denna "Bibi Norris". Sannerligen en trio som förtjänar varandra. Synd att de skulle slå sig in på djurrättsfrågor bara.

    Det personen skriver här ovan 28/5 är tyvärr sant. Sorgligt nog.

    SvaraRadera

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)