Recension: Väktarens lärling

Titel: Väktarens lärling
Författare: Joseph Delaney
Betyg: 9 av 10 tassavtryck
Serie: Väktarens lärling, bok nr. 1
Orginalspråk: Engelska (The Spooks Apprentice)
Bokförlag: Tiden
Tionde meningen: “Det hade regnat i nästan en hel månad nu, och det var kyligt i luften.”
Jag vet inte hur många gånger jag gick förbi den här boken i affären.
Skulle jag ha den? Var den värt det? Efter mycket tankar bestämde jag mej för att skita i skeptikern som satt i mitt huvud och köpte boken. Jag ångrar ingenting!
Boken skrämde mej från första stund.
Såna böcker får högt betyg. Det är nämligen inte så lätt att skrämma mej när det gäller film, böcker med mera. Men det har Mr. Delaney lyckats med. Bravo!
Det var svårt att lägga den ifrån sej, samtidigt som det var småläskigt att läsa den. Bra, Mr. Delaney. Du har lyckats! Jag vet inte om det var meningen med boken, men jag pissade nästan på mej när Mother Malkin kom in i bilden. Usch, henne vill jag inte möta en mörk kväll.
Här får ni ett smakprov på baksidestexten:
”Tom Ward blir antagen som lärling hos traktens Väktare. Det är ingen lätt uppgift Tom har framför sej, många av Väktarens tidigare lärlingar har misslyckats, några har till och med dött.”
Boken finns även som ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)