Författarljuset: Joseph Delaney

Joseph Delaney är från början en lärare, och är bosatt i Lancashire med sin fru.
Delaneys första bok kom ut under pseudonymet J.K. Haderack. Böckerna som följde därefter kom ut under hans riktiga namn. Dom ingår i Väktar-serien (The Wardstone Chronicles), som handlar om Tom och traktens väktare Mr. John Gregory.
Hittills har nio böcker kommit ut i serien och flera är på väg.
Jag vet inte hur många gånger jag stått och stirrat på Delaneys böcker när jag varit inne på Åhléns. Skulle jag köpa en? Eller flera? Skulle jag våga läsa? Tänk om jag blev besviken? Tankarna snurrade.
Första boken skrämde bokstavligen skiten ur mej.
Delaneys sätt att beskriva dom rysligaste och mest skräckinjagande karaktärerna skulle ha kunnat gett mej mardrömmar om jag hade slutat läsa. Men tji, det gjorde jag inte.
Det är Delaneys “fel” att jag är fast i fantasy-träsket.
När jag hade läst ut alla hans böcker som fanns på både svenska och engelska visste jag itne vad jag skulle göra med mej själv. Inte kunde jag vänta på att han skulle komma ut med nästa bok! En tur till bokaffären och jag föll pladask för John Flanagans böcker om Will och spejarna.
Joseph Delaneys böcker finns på Bokus.com både på svenska och engelska. Dom finns även som ljudböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)