Recension: Gorlans ruiner

Titel: Gorlans ruiner
Författare: John Flanagan
Betyg: 8 av 10 tassavtryck
Serie: Spejarens lärling, bok nr. 1
Orginalspråk: Engelska (The ruins of Gorlan)
Bokförlag: B|Wahlströms
Tionde meningen: “Han saknade de grönskande gläntorna och de skogklädda kullarna.”
När jag först fick nys om serien var jag i Kosta.Inne på en bokaffär fann jag dom första sju böckerna, som egentligen skulle ha varit åtta, men den första boken hade tagit slut. Något nerslagen köpte jag bok nr. 2-5 och åkte sedan hem. Det skulle dröja nästan 4 månader innan jag fick tag på första boken. Jag gick som på moln i flera veckor. Äntligen hade jag första boken!
Det gick inte att lägga ifrån sej den här boken.
Inte nästa heller. Och inte dom följande tre böckerna. Herregud, vilken jävla bra story! Jag kan inte släppa boken när jag väl börjat läsa.
Boken (böckerna) passar alla enligt mej.
Storyn är genomarbetad, har bra rytm och samspelet mellan karaktärerna är underbart.
Här får ni ett litet smakprov på baksidestexten:
”Will är liten till växten, men snabb och kvicktänkt. Så länge han kan minnas har han velat bli riddare som sin far – en far han aldrig fått lära känna. När han nekas inträde till Redmonts krigarskola grusas alla hans förhoppningar.”
“Gorlans ruiner” finns också som ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)