Sliten

melanie-mauer-131192Foto: Melanie Mauer

Jag är trött. Sliten. Jag har ingen energi, ingen ork, ingenting. Jag har varit förkyld, riktigt jävla brakförkyld, sedan början på maj månad. Utsliten som ett par gamla, sketna skor. Jag har inte orkat något. Äta, dricka, vara vaken, knappt orkar gå på toa i nästan en vecka. Efter att förkylningen släppte det värsta av sitt grepp var jag helt utan ork. Energin var helt borta. Det enda jag orkade göra var att ligga i sängen och titta på tecknat utan att ha någon aning om vad det var jag tittade på. Otroligt trött och grinig har jag varit och inte tålt någonting. Men nu var det väl själva helvete om jag inte ska vara frisk nog att jobba! Jag är trött på att ligga hemma i sängen och tycka synd om mig själv. Trött på att vara rastlös, men inte kunna göra något på grund av att orken inte finns. Jag vill jobba! Hör du det, skitförkylning?!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)