Projektidé!

photo-1414124488080-0188dcbb8834Foto: Pavan Trikutam

I snart två år har en projektidé legat och malt i bakhuvudet. En projektidé som jag verkligen velat göra, men inte vågat ta tag i eller orkat ta tag i. Jag tänker åtminstone göra ett försök av det och se om det blir något av det. Först och främst ska jag orka med den sociala biten av det hela, det är det som tröttar ut mig mest. Jag ska orka maila hembygdsföreningar, jag ska orka skriva ut lappar att sätta upp, orka skriva “kontaktannonser” på bland annat fb och så vidare.

photo-1469384631720-500a19caf2beFoto: Andreas Eriksson

Vad babblar jag om? Vilken projektidé?
Well, projektidén jag pratar om är den som jag skriver om här. Kort sagt så vill jag samla in spökhistorier, skrönor med mera och ge ut i bokform. Med andra ord, jag vill återberätta andra människors upplevelser av det övernaturliga, med fokus på sådant som har hänt på Öland. Tanken är just nu att boken ska delas in sockenvis efter där historierna har utspelat sig. Den som vill får bidra med sin historia. Har man fler får man givetvis skicka in dem också. I dagsläget vet jag dock inte hur det kommer se ut eller hur många som är intresserade av att vara med. Hela projektet är just nu i “insamlingsfasen”.

photo-1470478626242-c4f9af4585f9Foto: Alex Holyoake

Vi får se vart vägen tar vägen med det här projektet. Jag vill och hoppas att fler vill se det bli verklighet. Att fler än jag vill läsa om spöken, vättar, troll och annat oknytt som “vanligt folk” har sett i modern tid och/eller fått berättat för sig av släktingar och vänner. Kolla gärna Projektidé-sidan för mer information. Skulle något vara oklart så får ni gärna höra av er!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)