NaNo och skrivverktyg

Nu är NaNo snart här.
Kan knappt vänta på att klockan ska slå tolv på fredag natt så jag får börja galenskapen som är NaNoWriMo. VBGRKJNKLGCBKJRGSNSGR <— en keyboard smash säjer ganska mycket om hur jag känner inför NaNo. Otålighet är ett ord för det. Jag vill börja nuuu!

DSC_1032

(Ursäkta röran på bilden)

Kan ha införskaffat ett tangentbord till min surfplatta (måste använda den till nånting). Började redan igår att skriva på en grej, dock vet jag inte hur jag får fram vissa symboler som behövs men det duger. Det är ju bara ett första utkast. Det ska vara dåligt påstås det. Jag tänker dessutom skylla detta nästan-impuls-köp på Tidningen Skriva och deras artikel om fördelarna med att skriva på surfplatta.

För den som läste Östran i fredags, antingen på webben eller papperstidning, så var jag med på ett hörn. Tyvärr uppfattade journalisten fel titel på min novell. Den heter inte “vind för våg”, den heter “Why don’t you have a dick then?”. Aja, så går det när det är dålig mottagning.

Böckerna är på väg från förlaget. Både mitt gratisex och dom som ska bli signerade samt sålda. En bok kostar 180 kr, så vill ni ha ett ex kom på nån av signeringarna. Datum för dessa är 12 november klockan 16:30 på Mörbylånga Bibliotek eller den 14 november klockan 14.00 på Kullzénska Caféet i Kalmar.

Vet ni vad? Hemtentan är klar och inlämnad, men som salt i såren fick vi en ny direkt på måndagen. Vill gråta lite över detta, men vad fan. Håller med läraren att det är bättre att få ut hemtentan samma dag som nya delkursen börjar så man har mer tid på sej att skriva den än att behöva stressa med den sista veckan. Så trött på hemtentor dock. Ska vänta nån dag eller två med att titta på den.

Aja, nu ska jag sluta tjata om hemtentan för den här gången. Istället ska jag ta min påbörjade förkylning (som vägrar bryta ut helt) och glo på lite Ghost Adventures. Vi ses!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)