Bloggvila samt en uppdatering

Jag lever!
Det blev en oplanerad bloggvila efter senaste Camp NaNo. Det var dock behövligt.
Tänkte berätta lite om vad som har hänt sedan senaste uppdateringen (se Camp NaNo dag 21).
Cambria Brassia ToscanaJag har blivit med orkidéer! Tre Phalaenopsis (brudorkidéer) och en Cambria. För stunden känns det som om jag inte kan något om dom, även om jag fått lite hjälp på ett forum med brudorkidéerna.
Till höger är min Cambria Brassia Toscana. Föll stenhårt för den när jag såg den. Den är så fin!
Tänker inte bomba bloggen med bilder på mina orkidéer, det känns lite onödigt. Dock måste jag visa bild på mina Phalaenopsis också innan jag fortsätter med uppdateringentumblr_mr4f32wzv41rc2fdyo2_500.
Dessa två är Phalaenopsis Elegant Pola Dots (den till höger med vita med lila fläckar) och Phalaenopsis Taipei Gold x Brother Lawrence (den gul-lila till vänster). Den tredje har jag ingen bild på när den blommar. Den är en liten keikis (stickling) från en moderplanta.
Till något helt annat, nämligen min mobil.Ja, jag vet. Jävla I-landsproblem, men jag tycker saker borde funka that’s all + att jag behöver den för att vara nåbar för familj och pågående framtida jobb. Den har krånglar KONSTANT sedan dagen då ett år hade gått förbi av någorlunda smärtfritt användande. Skärmen fryser whenever den känner för det, oavsett om jag är inne på en app eller bara på vanliga menyn eller startskärmen. När jag försöker låsa upp den så förblir skärmen svart, och när jag trycker en gång till på påknappen/låsknappen hörs låsljudet men skärmen förbli svart. Tredje gången gillt så visar sej äntligen låsskärmen och då kan jag äntligen låsa upp den. Har skickat den på service två gånger för samma fel och båda gångerna har jag fått tillbaka den med orden “den har haft en godkänd uppstart så det är inget fel på den. Seriöst? Så bara för att telefonjäveln funkar hos er på verkstan så är det inget fel på den? Wow, vilken logik… Nu är det tredje gången gillt för SAMMA fel. Hör jag samma anledning till att dom skickar tillbaka den då vet jag inte vad jag gör. Suck.
Jobb och skrivande då?
Nämnde ovan att jag har pågående, “framtida” jobb. Tja, jag vill inte tala om vad det är än då det inte är riktigt klart än. Jag lovar att jag talar om det i ett senare inlägg!
Skrivandet har tagit tid. Jag vill, men stirrar bara på laptopen och mina anteckningsböcker. Jag vet inte varför, men jag har inte velat röra datorn på länge, mest på grund av att word inte längre funkar (vafan är det för skit med prenumeration på word? seriöst… I-landsproblem igen, jag vet). Ska ta tag i skrivandet så fort som möjligt. Jag saknar mina karaktärer och deras dumheter.
Gordon och StephenKatterna mår bra, eller jag hoppas det. Upptäckte häromdan att Gordon läcker urin lite då och då. Måste ringa vetten och höra med dom om dom tror att det är något. Känns inte okey då Gordon precis ska fylla 4 år (den 5 september) och läcker urin. Har redan gått igenom dom “bästa” och sämsta scenarion som kan ha drabbat honom. Svag muskulatur och inkontinens är dom “bästa” scenariona medan njurproblem och urinvägsinfektion är dom sämre. Jag vill inte att det ska vara nåt allvarligt, samtidigt som jag vill ha reda på om det är nåt och vad i såna fall. Suck. Aja, det fixar sej nog. Vill ha kvar min rö’ dretong ett tag till.
Oh! Glömde nästan.
I senaste numret av Tidningen Skriva finns min tweet om tandvärk och tidningens inverkan på den. Kan säga att det var priceless när jag såg deras svar. Haha!
Nå, det var nog allt för den här gången. Vi hörs!
95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)