Paus och Selma

Tog en paus från redigeringen.
Distanskursen har tagit upp min tid i lite drygt två veckor. Har inte kunnat skriva något alls på grund av den, men nu är jag lös och ledig! Trots det tänker jag skjuta på skrivandet lite till och sticka på raggsockorna. Kapitel 1 ska bli klart någon gång under veckan.
Selma_Lagerl_C3_B6fIgår åkte jag in till stan med mamma och letade böcker. Kom hem med 7 böcker av Selma Lagerlöf. Bland annat "Från skilda tider” i andra utgåvan fick följa med hem. Kan fortfarande inte släppa att jag fått tag på dom! Dessa böcker kan gå på flera hundra kronor på auktionssidor på nätet, men jag fick båda för en ynka hundralapp. Lycklig!
Även Jerusalem, Kejsaren av Portugallien, Herr Arnes penningar, Ett barns memoarer och Löwensköldska ringen fick följa med hem, dock i nytryck. Som försäljaren på Dillbergs sade: “Du har att göra i helgen.” Oh, ja. Vem kan lägga ifrån sig Selmas böcker? Inte jag i alla fall.
Läser just nu Gösta Berlings saga. Fastnade totalt för den efter att ha sett Västanå Teaters nyuppsättning av den. Selmas berättarstil är speciellt och rycker med sig läsaren. Den är helt enkelt underbar.
Nej, nu ska jag sätta mig och sticka lite. Vi ses!
95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)