NaNoPrep #2

NaNoWriMo börjar om lite mer än en månad. Här kommer en snabb uppdatering om vad som har hänt sen sist jag skrev.

DSC_0092

Stickningen
Tröjan jag har stickat på i ungefär 3 månader VÄGRAR bli klar hur mycket jag än stickar på den. Suck. Tre millimetersstickor är inte mej grej. Men garnet. GARNET. Åh, gud. BC Garns Baby Alpacka ♥ Det är helt fantastiskt ljuvligt!

Försökte sticka den andra vanten av älgvantemönstret som fanns med i Allers förra året, men det ville sej inte. Min inbyggda stickfasthet har ändrats ganska rejält sedan jag stickade en första vanten. Suck, suck och åter suck.

DSC_0063

Målandet och ritandet
Att måla har gått betydligt bättre. Eller ja, det beror på vad man kallar det jag gjort till höger. Kladd kallar jag det i alla fall. Är ganska nöjd med färgerna, det är ju alltid något. Förövrigt målade jag över en, för mej, dåligt gjord älg som kanske syns i mönstret som blev.

IMG_20130918_091047

Det har gått lättare att rita. Här till höger har jag lyckats med konststycket att rita en av mina karaktärer från min story. Jag känner mej jävligt nöjd med honom. Han ser ut som jag har föreställt mej att han gör i storyn. Ah, man vet när man har lyckats OCH är nöjd med det man har skapat.

IMG_20130930_133846


NaNoWriMo planering
Under stora delar av september har jag hållit på med att planera hur jag vill att min story ska gå under november månads NaNoWriMo. Jag har väl lyckats hitta tillbaka till hur jag ville att den skulle gå innan jag började skriva på den under Camp NaNoWriMo. Om ni läste förra inlägget så kunde ni se en bild på duken jag använder som planeringsunderlag. Jag tror det är det närmsta den kommer till användning nånsin här i huset.

DSC_0044

Katterna
Jag har för övrigt en känguru. Stephen sitter på hela röven som synes och tittar på Gordon som gick förbi oss vid fototillfället.

DSC_0020

Gordon tar vilket tillfälle som helst i akt och lägger sej på cykelväskan under min säng. Där kan han ligga i timmar och titta på mej eller sova som en liten gris. Hur kan en väska med hårda plast- och metalldelar vara skön att ligga på? Knäppa katt…

Tja, det var nog allt för den här gången. Vi ses!

95D03775724D5D3F84C77FF3BFA11F93[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)