Författarljuset: Neil Gaiman

Neil Gaiman är en novellförfattare, serieskapare och filmskapare.

Neil har gett ut ett antal böcker, både egna och tillsammans med andra. Tillsammans med Terry Pratchett skrev han Good Omens.
Neil skrev även Stardust som har blivit film.
Första gången jag hörde talas om honom var när en vän till mej rekomenderade mej att läsa Good Omens. Tyvärr har jag inte läst den än, men någon gång ska det hända. Eller?
Andra gången jag hörde talas om honom var när mina vänner “skällde” ut mej för att jag inte visste vem han var. Vi hade precis ett avsnitt ur Doctor Who, en si fi serie producerad av BBC, där Gaiman hade skrivit manuset. Fick lov att “skämmas” lite.
När bokrean drog igång på Dillbergs var jag och en vän till mej där. Givetvis fastnar jag vid fantasy avdelningen. Fick en enda uschlig bok med mej. Men det var värt det. Trots trängseln (som jag avskyr) och den långa kön så var det värt det. För vet ni vad? Jag hade hittat Neil Gaimans “The Graveyard Book”.
Vet inte hur länge jag har suktat efter den. Ända sen jag hade sett den på iTunes, där den finns som ljudbok, har jag velat ha den. Men jag har känt mej för snål. Fram tills nu. Snabbt åkte den ner i en påse och ut genom dörren gick vi.
“The Graveyard Book” finns att köpa på Bokus.com.
Nästa recension av en bok kommer den 4 Mars. Håll utkik!

1 kommentar:

  1. Jag har också varit på jakt efter Neil Gaimans The graveyard book (eller kyrkogårdsboken, jag har letat den på svenska också) jättelänge. Så hittade jag den nu på min semester, i en second hand book store i Phuket av alla ställen. Superbra är den i allafall! :)

    SvaraRadera

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)