Oh, holy…

Här var det länge sen man skrev.
Ledsen att det inte har blivit nåt sen… gud vet när.
Kollade lite snabbt i Kim’s bok, som jag vann i våras, när jag var hemma i somras. Hann aldrig läsa den, men det blir nog en bra läsning när jag kommer hem igen.

Har sen dess lyckats skriva ytterst lite på min story.
Det har blivit lite stolpar och sånt som visar vad som ska hända i två av mina karaktärers bakgrunder. Även hur en av dom kommer fram till en viss stad för första gången. Nej, jag tänker inte tala om vem, var, när och hur. Inte än ialla fall ;)

Annat som har hänt…
Av en slump ramlade jag in på Författarvisionären Ebba’s blogg Skrivarvisioner, där hon skriver om sin hunds sjukdom och hur orolig och ledsen hon är. Symptomen hon beskriver stämmer in precis med min hund som vi fick ta bort i vintras. Känner verkligen med henne. Jag vet hur jävla ont det gör. För det första att inte veta vad som är fel på ens älskade hund, sen att veta och dras med tanken “tänk om han/hon inte blir bättre”. Sist men inte minst, hur jävla ont det gör när man bestämt att låta sin älskling somna in. Helst vill man ju att dom somnar in av sej själva, men ibland blir det inte riktigt så.

Nedan är en video jag gjorde efter att den äldre hunden gått bort.

Låten är “This Love, This Heart” med Phil Colins

Gå in och ge Ebba en extra kram. Det behövs nu ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)