"På vilket sätt kan jag övertyga din trånga, lilla hjärna om sanningen som står skriven här?"

- Sagt av "S", arbetsmanuset “T” av mej, Vargen Johansson
ElfWIP2
Detta är S från mitt arbetsmanus jag håller på med. Själva handlingen utspelar sig i Norge i nutid, men sträcker sig långt bak i tiden och i de nordiska länderna.
Det har än så länge bara blivit 4.714 ord i själva handlingen, men desto mer har hamnat på papper i form av mindmaps.
Tanken är att jag ska försöka göra illustrationer till “fanskapet” (som jag brukar kalla mitt manus). Det här är ett av försöken till det.
Även S’s bakgrund ska jag försöka väva in i handlingen, eller om det blir ett helt fristående komplement till huvudhandlingen. Jag vet inte. Vi får se. Hur som helst så kommer det bli jävligt mycket att skriva.
Det här ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar eller två vore roligt att få :)
(anonyma kommentarer besvaras inte)